اصول برنامه نویسی ame

محتوای توصیه‌های محصول از بازی برنامه نویسی کودکان  نظر سردبیری مستقل هستند. وقتی روی پیوندهای شرکای ما کلیک کنید، ممکن است درآمد کسب کنیم. بیشتر بدانید.

اگر به دنبال پاسخی برای سوال “چگونه یک بازی توسعه دهیم” بازی برنامه نویسی کودکان  هستید، به جای درستی آمده اید. اول از همه، ما در مورد نیاز به یادگیری یک زبان برنامه نویسی یا موتورهای بازی برای برنامه نویسی بازی های ویدیویی صحبت نمی کنیم، زیرا توسعه یک بازی بسیار بیشتر از برنامه نویسی و موتورهای بازی است. در واقع صنعت بازی حوزه ای است که صنایع مختلف زیادی از جمله ریاضیات، هنر، روانشناسی و حتی سینما را در بر می گیرد. به عبارت دیگر، تنها تسلط بر موتورهای بازی و یادگیری یک زبان برنامه نویسی هرگز کافی نیست. پس دقیقا چی آیا باید بدانیم؟

این راهنمای مبتدی برای توسعه بازی های ویدیویی همه چیزهایی  بازی برنامه نویسی کودکان را که برای شروع ایجاد نرم افزار و برنامه های بازی خود باید بدانید را پوشش می دهد.

توضیح مکانیک بازی های ویدیویی

یکی از بزرگترین دلایلی که امروزه بازی ها به مخاطبان زیادی دست پیدا می کنند بازی برنامه نویسی کودکان  مربوط به مکانیک بازی است. برای اینکه بفهمیم مکانیک بازی چیست، باید به یک سیستم بازی فکر کنیم. تصور کنید بخش های فرعی مختلفی وجود دارد که این سیستم کنترل می کند. برای تصویر بهتر، می توانید نمودار زیر را بررسی کنید:

مروری بر مکانیک بازی

قطعات مختلفی که مکانیک بازی را تشکیل می‌دهند را  آموزشگاه آنلاین  آموزشگاه آنلاین در چند بخش بعدی شرح خواهیم داد.

سیستم بازی

همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید، سیستم بازی وظایف زیر را بر عهده دارد:

بارگذاری و ذخیره فایل ها را مدیریت می کند.

سپس انیمیشن مقدمه را قادر می سازد تا با استفاده از بازی برنامه نویسی کودکان  عناصر صوتی و گرافیکی اجرا شود.

در حالی که رابط بازی در حال استفاده است، ورودی کاربر تضمین می کند که گرافیک و بخش های صدا هماهنگ هستند.

در نهایت، سیستم بازی تضمین می کند که گرافیک، صدا، ورودی کاربر، هوش مصنوعی و بخش های شبکه با هماهنگی در بازی کار می کنند.

منابع

منابع، فایل‌های لازم برای بازی را که روی هارد دیسک قرار دارند، توضیح می‌دهند.

این منابع حاوی فایل های پیکربندی هستند که تنظیمات  بازی برنامه نویسی کودکان پیش فرضی را که بازی در آن اجرا می شود را توصیف می کند.

در صورت موجود بودن، حاوی فایل ویدیویی برای مقدمه است که در اولین شروع بازی پخش خواهد شد.

حاوی فایل هایی است که کاربر قبل از شروع بازی اطلاعاتی در مورد بازی دریافت می کند.

این شامل گرافیک، موسیقی و اطلاعات فصل در بازی است، در کنار هر عنصر دیگری که بازی برای نمایش داده های صوتی و تصویری به بازیکن نیاز دارد.

مدل بازی

مدل بازی وضعیت گرافیک بازی، موسیقی و فایل های متنی است که از منبع در حافظه بارگذاری شده است.

فایل های تصویری در حافظه یا در حافظه بافت کارت ویدئو ذخیره می شوند.

اطلاعات بخش، امتیاز و غیره در متغیرها و ساختارهای داده در مدل بازی نگهداری می شود.

آپلود و ذخیره کنید

این قسمتی است که گرافیک، موسیقی و سایر اطلاعات را از منبع می گیرد و در حافظه (مدل بازی) قرار می دهد و در صورت ذخیره شدن بازی، در صورت تغییر امتیاز، فرآیند ذخیره آن را به منبع برمی گرداند. یا حالت ذخیره – یا زمانی که بازی ضبط می شود.

آپلود: فایل های پیکربندی، فایل های فصل، فایل های تصویری، فایل های موسیقی و صدا، فایل های مدل سه بعدی، فایل های ویدئویی و فایل های راهنما.

ذخیره: امتیاز فایل ها و سایر اسنادی که در طول بازی ذخیره می شوند.

گرافیک

به نظر من این مهم ترین و سخت ترین قسمت بازی است. زیرا غیرممکن است که یک بازی بدون تصاویر بصری داشته باشید (مگر اینکه یک بازی ویدیویی مبتنی بر متن مدرسه قدیمی ایجاد کنید). این قسمت وظیفه رنگ آمیزی صفحه و موارد زیر را بر عهده دارد:

پخش هر ویدیویی،

نمایش رابط کاربری بازی

مشاهده و نمایش نمرات، راهنمایی و اطلاعات پیکربندی.

نمایش گرافیک و عناصر بصری خود بازی.

ورودی کاربر

یک بازی بدون تعامل مانند تماشای یک فیلم است. تعامل کاربر قطعا یکی از الزامات مکانیک بازی است که کاربران را به بازی متصل می کند. سیستم دائماً با کاربر در حال تعامل است. صفحه کلید، موس، دوربین و غیره همگی قادر به دریافت ورودی کاربر هستند. ورودی کاربر بخشی از مکانیک بازی است که در آن از سخت افزار و تجهیزاتی استفاده می کنیم که به کاربر اجازه می دهد با بازی تعامل داشته باشد. ورودی کاربر به بازیکن اجازه می دهد:

از رابط بازی استفاده کنید.

فایل های راهنما را مرور کنید.

بررسی فایل های امتیاز.

سیستم و ویژگی های مربوط به بازی را پیکربندی کنید.

کنترل شخصیت کاربر در بازی.

صدا و موسیقی

اگر واقعاً می خواهید اهمیت صدا و موسیقی را در یک بازی ویدیویی درک کنید، بازی برنامه نویسی کودکان  سعی کنید هنگام اجرای بازی مورد علاقه خود صدا را خاموش کنید. متوجه خواهید شد که ارزش بازی به میزان قابل توجهی در زمانی که صدا وجود ندارد کاهش می یابد. برای من ارزش صدا به اندازه گرافیک بازی ارزشمند است.

پخش موسیقی در پس زمینه

جلوه های صوتی برای برخورد و حرکات

هوش مصنوعی (AI)

بیایید سطح هوش دشمنان بازی را در نظر بگیریم. هر چه آنها انسان نماتر به نظر برسند و رفتار آنها هوشمندانه تر باشد، بازی سرگرم کننده تر خواهد بود. فقط نباید دشمن هم باشد. در یک بازی جهان باز،

نمایش دهند، استفاده از این متن تستی می تواند سرعت پیشرفت پروژه را افزایش دهد، و طراحان به جای تایپ و نگارش متن می توانند تنها با یک کپی و پست این متن را در کادرهای مختلف جایگزین نمائید. این نوشته توسط سایت لورم ایپسوم فارسی نگاشته شده است.
این یک نوشته آزمایشی است که به طراحان و برنامه نویسان کمک میکند تا این عزیزان با بهره گیری از این نوشته تستی و آزمایشی بتوانند نمونه تکمیل شده از پروژه و طرح خودشان را به کارفرما نمایش دهند، استفاده از این متن تستی می تواند سرعت پیشرفت پروژه را افزایش دهد، و طراحان به جای تایپ

و نگارش متن می توانند تنها با یک کپی و پست این متن را در کادرهای مختلف جایگزین نمائید. این نوشته توسط سایت لورم ایپسوم فارسی نگاشته شده است.
این یک نوشته آزمایشی است که به طراحان و برنامه نویسان کمک میکند تا این عزیزان با بهره گیری از این نوشته تستی و آزمایشی بتوانند نمونه تکمیل شده از پروژه و طرح خودشان را به کارفرما نمایش دهند، استفاده از این متن تستی می تواند سرعت پیشرفت پروژه را افزایش دهد، و طراحان به جای تایپ و نگارش

متن می توانند تنها با یک کپی و پست این متن را در کادرهای مختلف جایگزین نمائید. این نوشته توسط سایت لورم ایپسوم فارسی نگاشته شده است.

2
اشتراک گذاری
دسته بندی ها